Terms & Conditions

Since we are a Norwegian company, we are under the Norwegian law. You can read our terms & conditions in Norwegian here.

We are working on the english translation. Try to read our FAQs and if you didn’t det your answer, do not hesitate to contact us salg(at)hauteletics.no

1. Avtalen
Les gjennom våre kjøpsbetingelser for netthandel hos hauteletics.no.

Når du gjennomfører et kjøp aksepterer du våre kjøpsbetingelser og det inngås en bindende avtale mellom Hauteltics.no c/o Dnc AS og deg som kunde. Merk at kjøpsbetingelsene kan endres, og bør derfor leses hver gang man gjennomfører et kjøp hos hauteletics.no.

2. Partene

Selger:
Firmaopplysninger Firmanavn: Dnc AS (hauteltics.no)
Organisasjonsnummer: 915514057MVA
Postadresse: Krydsbylia 10, 1350 Lommedalen
Epost: hello@hauteletics.no eller vårt kontaktskjema
og betegnes i det følgende som selger/selgeren.

Kjøper:
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.

3. Pris
Alle priser som er oppgitt i nettbutikken er inkludert merverdiavgift. Det er ingen skjulte kostnader hos oss og prisen som oppgis ved kjøpsøyeblikket inkluderer merverdiavgift og fraktkostnader. De ulike elementene er spesifisert i kassen SHIPPING som produktkostnad, MVA som merverdiavgift. Dersom du bor på Svalbard, Jan Mayen eller annen norsk kontinentalsokkel vil merverdiavgift være fratrukket på din bestilling.

Vi tar forbehold om prisendringer og prisfeil på våre produkter.

Merk at tilbud gjelder så langt lageret rekker og innenfor de tidsrammer som det informeres om i vår markedsføring.

Vi tar forbehold om feil i vår lagerbeholdning. Dersom vi mangler noen av varene du har bestilt, vil vi sende varene vi har på lager og kreditere manglende vare, eventuelt slette bestilling.

Rabattkoder gjelder alltid for ordinære varer og ikke på allerede nedsatte varer. Enkelte rabattkoder er av personlig art og vi forbeholder oss retten til å avvise eventuelle salg og deaktivere rabattkoder dersom vi mistenker misbruk. Det er maksimalt tillatt én rabattkode per ordre.

Ved spesielle tilbud som har et krav for å få med en vare på kjøpet, må disse kravene være opprettholdt. Om du returnerer varer som gjør at kravet ikke opprettholdes, vil vi belaste deg for produktes ordinære verdi.

4. Produkter
Alle størrelsesanbefalinger er veiledende og vil naturligvis ikke passe for alle. Dersom ditt produkt ikke passer, kan ikke Dnc AS stå til ansvar for valg av størrelse.

Korrekt fremstilling av farger og nyanser er høyt prioritert hos oss, men det er kundens egen datamaskin og skjerminnstillinger som avgjør hvordan den vises hos hver enkelt. Vi kan dermed ikke garantere at bildene gjengir varens virkelige farge med 100% sikkerhet. Bilder i nettbutikken er derfor illustrative og kan avvike fra varens faktiske utseende.

5. Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt ut sin bestilling til selgeren.

Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil. Eksempelvis dersom et produkt ikke har noen pris.

6. Betalingen
Hos oss kan du velge mellom tre trygge og sikre betalingsmetoder.

Kortbetaling – vi bruker Stripe som støtter de fleste typer kredittkort. Benytter man kredittkort eller debetkort ved betaling, trekkes kjøpesummen på kortet samme dag som bestillingen blir gjort.

Vipps – velger du å betale med Vipps (gjelder bare Norske kunder foreløpig), kommer vi til å be om penger. Dette vil komme på din Vipps App under Mine kjøp og ”Til godkjenning”. Hvis du ikke har fått forespørsel om betaling innen 24 timer send oss en mail. Etter at vi har sendt deg forespørsel blir varene reservert til deg ut samme dag. Dersom du ikke betaler slette vi ordren, og varene kan ikke garanteres ved neste kjøp.

Klarna Faktura – fakturaen vil bli sendt til din angitte e-postadresse så snart forsendelsen har forlatt lageret vårt. Betalingstiden er 14 dager.

Klarna Delbetaling – eller konto, dette ligger som et eget valg i kassen. Faktura sendes til samme mailadresse som er lagt inn med bestillingen. Man må være fylt 18 år for å handle. Klarna kan kontaktes på telefon 21 01 89 91 eller på klarna.no

7. Levering
Vi bruker Bring som leverandør. I kassen (checkout) vil du kunne velge mellom Pakke i postkassen og Klimanøytral Service pakke. Pakke i postkassen er delvis sporbart, og krever ikke signatur da den leveres i post kassen. Velger kjøper Pakke i postkassen er det kundens ansvar å markere postkassen tilstrekkelig. Dnc AS tar ikke ansvar for pakken etter at den er skannet innlevert av posten.
Normal leveringstid: 1-4 virkerdager fra pakken er sendt fra oss.

Velger du Klimanøytral Service pakke vil pakken komme til ditt nærmeste hentested. Dette velger du selv i kassen. Signatur er påkrevde ved henting av pakken. Normal leveringstid: 1-4 virkerdager fra pakken er sendt fra oss.

8. Undersøkelse av produktene
Etter at du har mottatt produktene, bør du, så snart du har anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler.
Ved mangler eller feil må du kontakte oss innen 7 dager.

9. Risikoen for varen
Risikoen for varen går over på kjøper når han, eller hans representant, har fått varene levert i tråd med punkt 7.

10. Angrerett
Kjøper har 14 dagers retur- og angrerett. For å benytte deg av retur- og angreretten er det viktig at du gir beskjed til oss innen 14 dager fra da du mottok varen. Retur- og angrerett gjelder for ny og ubrukt vare, med hel og intakt emballasje, merkelapper og som er fri for lukt, skitt, smuss og flekker.

Returfrakt betales av kunden. Merk at angreretten gjelder kun for forbruker og ikke bedriftskunder.

Undertøy, badedrakt og bikiniunderdeler kan ikke returneres, dette gjelder også dersom det selges som sett. Sports-BH kan returneres, men må være uten deodorantflekker/lukt.

Hvis du hever hele kjøpet vil du få tilbakebetalt varenes verdi, innen 14 dager etter at vi har mottatt og behandlet din retur. Du vil få en epost når din retur er ferdigbehandlet. Har du betalt med kort vil beløpet tilbakeføres direkte til det samme kortet du benyttet ved kjøp.

Ubrukte varer
For å få tilbakebetalt hele beløpet ved retur/angrerett, skal varen sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Det vil si i originalemballasjen, med alle merkelapper hengende på, uten lukt eller merker.

Dersom originalemballasjen er ødelagt vil varen anses som brukt.

Brukte varer
Dersom du returnerer en brukt vare, vurderer vi varens verdireduksjon, og tilbakebetaler varens brukte verdi. En vare uten originalemballasjen, merkelapper eller med lukt/merker vil anses som brukt og hele beløpet vil ikke være kvalifisert for tilbakebetaling.

11. Levering og forsinkelse
Rask levering er høyt prioritert hos oss! Vi gjør vårt aller beste for å levere så raskt som mulig til enhver tid. Leveringstid er normalt 2-4 virkedager, men det kan også være tilfeller med 5-7 virkedager før varen blir levert.

Vi gjør oppmerksom på at vi tar forbehold om forsinkelser i perioder med stor pågang hos Dnc AS eller Posten. Maksimal leveringstid er 3 uker fra bestillingen din ble utført. Dersom din bestilling ikke har blitt levert innen den tid, har du som kunde rett til å heve kjøpet uten noen kostnad, dersom ikke annet er avtalt.

Ved forhåndsbestilling av varer vil vi informere antatt leverings dato, og holde kjøper informert om evt. tredjeparts forsinkelser.

12. Reklamasjon ved mangel ved varen og frist for å melde krav
Hvis det er en mangel/feil med varen har du som kunde reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Det forutsetter at du som kunde gir beskjed til oss innen rimelig tid. Vi anbefaler at du tar kontakt med oss, for å videre dokumentere hva som er problemet med varen. Vi krever da nærbilder, samt et oversiktsbilde av varens mangler.

Vær oppmerksom på at dersom varen er brukt unormalt mye eller ikke til egnet bruk, faller reklamasjonsretten på 2 år bort.

Dersom vi har pakket feil vare er det viktig du gir oss beskjed innen 14 dager etter varen er mottatt. Da vil vi betale returkostnaden og sende riktig vare – gitt at den fremdeles er på lager. Vi tar forbehold om utsolgtsituasjoner.

Det er viktig at du har kvittering på ditt kjøp. Om du har gjeldende ordrenummer for reklamasjonen, vil det være bevis for oss om at varen er handlet i vår butikk.

Bytte og retur tar ofte opp til 3 uker fra du har sendt varen i retur. Returskjema vedlegges fysisk i din bestilling, samt en link sendes i ordrebekreftelsen.

Det ditt ansvar som kunde at pakken kommer frem til oss. Om du velger sporingspakke er du helt sikker på at den ikke forsvinner. Om du velger en rimeligere variant uten sporing har du mindre kontroll på hvor pakken din er.

13. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold
Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt erstatning fra kjøperen. Selgeren kan også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og gebyr ved ikke- forskuddsbetalte uavhentede varer.

Oppfyllelse: Dersom kjøperen ikke betaler, kan selgeren fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen (oppfyllelse). Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet.

Heving: Ved vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøper, kan selgeren heve avtalen. Selgeren kan likevel ikke heve etter at kjøpesummen er betalt. Selgeren kan også heve kjøpet dersom kjøperen ikke betaler innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse som selgeren har fastsatt. Selgeren kan likevel ikke heve mens tilleggsfristen løper, med mindre kjøperen har sagt at han eller hun ikke vil betale.

Erstatning: Selgeren kan kreve erstatning fra kjøperen for økonomisk tap han eller hun lider som følge av kontraktsbrudd fra kjøperens side jf. forbrukerkjøpslovens § 46.

Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr: Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selgeren kreve renter av kjøpesummen etter lov om renter ved forsinket betaling.9 Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso, og kjøperen kan da bli holdt ansvarlig for gebyrer etter lov om inkassovirksomhet og annen inndrivning av forfalte pengekrav.

Gebyr ved uavhentede varer: Dersom kjøperen unnlater å hente bestilte varer, belaster Dnc AS kjøper med et gebyr, dvs retur- og ekspedisjonskostnader (kr 199,-). Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å levere varen til kjøperen. Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18 år.

14. Garanti
Garanti som gis av selgeren eller produsenten, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 10 og 11.

15. Personopplysninger
Personopplysninger vil bli ikke videreformidlet til noen andre parter, men kun brukt til å gjennomføre avtalen med kjøper.

15. Alder
Du må være over 18 år for å utføre en handel hos oss.

16. Kopirett
Alt innhold på disse nettsidene er under Dnc as sine rettigheter, og er beskyttet etter bl.a. opphavsretts-, markedsførings- og varemerkelovgivningen. Dette innebærer at varemerker, firmanavn, produktnavn, informasjon om produkter,
herunder bl.a. omtale av produktene og vekt, bilder/grafikk, design og layout og annet innhold på disse nettsidene under enhver omstendighet ikke kan lastes ned, kopieres eller benyttes på annen måte uten at dette er eksplisitt tillatt etter ufravikelig lovgivning eller etter uttrykkelig skriftlig forhåndssamtykke fra Dnc AS.

17. Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 10 og 11. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling.